Lepiej najpierw porozmawiać, niż od razu się rozstawać
Gdy zatrudnieni źle wywiązują się ze swoich obowiązków służbowych, mogą zasługiwać na karę. Zanim do tego dojdzie, niejednokrotnie warto rozważyć pomysł spotkania i pogadanki, by zmienić niewłaściwe zachowania
Pani Agnieszka, asystentka działu sprzedaży, od miesiąca regularnie w godzinach pracy prowadzi długie telefoniczne rozmowy z matką. Pan Bartek zamiast rozliczać faktury, od początku roku ściąga muzykę z Internetu. Panie Justyna i Magda, sekretarki, co czwartek jeżdżą na pocztę z korespondencją służbową. Za każdym razem zabierają też listy własne i swoich najlepszych kolegów z pracy i za firmowe pieniądze opłacają ich przesłanie. Pan Mateusz zatrudniony jako kierowca, jeżdżąc po mieście, zawsze robi prywatne zakupy. Niejednokrotnie też od razu zawozi je do swojego odległego o ponad 20 km od siedziby pracodawcy mieszkania. Takich sytuacji w życiu codziennym jest wiele. Przykłady można mnożyć w nieskończoność. A takiego typu zachowania z pewnością nie przynoszą żadnemu pracodawcy korzyści. Wręcz przeciwnie. Tymczasem podstawowym obowiązkiem każdego pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie pracy. Mówi o tym wprost kodeks pracy w art. 100 § 1. Co w takich sytuacjach robić? Zwalniać? Karać? Czy może najpierw porozmawiać? Jaką decyzję powinien podjąć dobry menedżer?
Liczy się obowiązkowość
Skuteczne zarządzanie personelem bezpośrednio wpływa na sukces całej firmy. To nic odkrywczego. Tak samo jak to, że osiągnięcia kadry kierowniczej zależą często od tego, czy potrafi ona zmotywować swoich pracowników do lepszej pracy. Takim dopingiem do efektywniejszego wykonywania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta