Czas na redukcję zużycia energii
Opłaty mniejsze nawet o 25 procent. Przedsiębiorcy rzadko wiedzą, jak oszczędzać prąd, gaz i ciepło w firmie. Paradoksalnie doradzić im w tym mogą dystrybutorzy energii
Toyota Motor Poland przestrzega zasad oszczędzania energii we wszystkich swoich biurach i salonach sprzedaży samochodów. Klimatyzacja jest zaprojektowana tak, by wyłączała się po skończonej pracy. Czujniki ruchowe decydują o włączeniu i wyłączeniu świateł nie tylko w biurach, ale także na parkingach. Co dwa lata firma poddaje się audytowi, który ocenia jej działania na rzecz ochrony środowiska. – Mamy certyfikat ISO 14001, który zobowiązuje do oszczędzania wszystkich nośników energii. Już przy projektowaniu naszego biura w 2003 r. wprowadziliśmy rozwiązania, które to zapewniają – tłumaczy rzecznik Toyoty Robert Mularczyk.
Niewiele firm może się pochwalić takimi rozwiązaniami, ale coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce o nich myśli. Kryzys i wysokie ceny energii zachęcają do oszczędzania energii, a jej dystrybutorzy wychodzą tym oczekiwaniom naprzeciw. Proponują im dokładne zbadanie modelu zużycia energii w firmie i wybór najlepiej pasującej do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta