Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informację o karach zamieść w regulaminie pracy

03 lipca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Sylwia Gortyńska

Gdy pracownik narusza porządek w procesie pracy czy przepisy BHP, np. pali w miejscu niedozwolonym, wolno go skarcić. Podwładny powinien wiedzieć, co mu grozi za niewłaściwe zachowania. Takie informacje ma zawierać regulamin pracy

Najprzyjemniej jest nagradzać. Jednak nie zawsze zachowania podwładnych na to zasługują. Zdarza się i tak, że łamią oni ustaloną organizację i porządek w procesie pracy czy przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy albo te przeciwpożarowe. Niekiedy wagarują. W takich sytuacjach pracodawca może stosować w stosunku do nich kary. Jakie? Upomnienie i naganę. A czasem i sankcje finansowe. Tylko takie kary są dozwolone. Dlaczego?

Podstawy w kodeksie...

Jedynie na takie pozwala kodeks pracy. Mówi o tym jego art. 108. Przy czym kara upomnienia i nagany może zostać wymierzona pracownikowi w każdym przypadku, który uzasadnia zastosowanie trybu odpowiedzialności porządkowej. Natomiast zakres zastosowania kary pieniężnej został ograniczony do przypadku nieprzestrzegania przepisów BHP lub przeciwpożarowych, opuszczenia pracy bez usprawiedliwienia oraz stawienia się do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie pracy. Kara pieniężna nie może przekroczyć dozwolonych granic. Co oznacza,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8360

Spis treści
Zamów abonament