Trudno odzyskać VAT, gdy dłużnik unika listonosza
Przez nieprecyzyjne przepisy firmy mają problemy ze skorzystaniem z ulgi na złe długi. Wystarczy, że nierzetelny kontrahent nie przyjmuje korespondencji
Często tak właśnie jest, ponieważ po korekcie u sprzedawcy nabywca, który nie zapłacił mu za towar, musiałby oddać odliczony wcześniej podatek naliczony. Nie zależy mu więc na współpracy.
W takiej sytuacji znalazła się nasza czytelniczka. Wykonała usługę, wystawiła fakturę i odprowadziła do urzędu skarbowego VAT należny. Kontrahent jej jednak nie zapłacił i starannie unika kontaktów. Tymczasem, żeby można było skorzystać z ulgi na złe długi, kontrahent musi potwierdzić odbiór zawiadomienia o zamiarze korekty. Bez takiego potwierdzenia nie da się odzyskać podatku.
Nowy warunek
Taki wymóg to jedna ze zmian wprowadzonych 1 grudnia 2008 r., które miały ułatwić podatnikom korzystanie z ulgi i zapobiec negatywnym skutkom pogłębiających się w czasie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta