Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno odzyskać VAT, gdy dłużnik unika listonosza

03 lipca 2009 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Przez nieprecyzyjne przepisy firmy mają problemy ze skorzystaniem z ulgi na złe długi. Wystarczy, że nierzetelny kontrahent nie przyjmuje korespondencji

Często tak właśnie jest, ponieważ po korekcie u sprzedawcy nabywca, który nie zapłacił mu za towar, musiałby oddać odliczony wcześniej podatek naliczony. Nie zależy mu więc na współpracy.

W takiej sytuacji znalazła się nasza czytelniczka. Wykonała usługę, wystawiła fakturę i odprowadziła do urzędu skarbowego VAT należny. Kontrahent jej jednak nie zapłacił i starannie unika kontaktów. Tymczasem, żeby można było skorzystać z ulgi na złe długi, kontrahent musi potwierdzić odbiór zawiadomienia o zamiarze korekty. Bez takiego potwierdzenia nie da się odzyskać podatku.

Nowy warunek

Taki wymóg to jedna ze zmian wprowadzonych 1 grudnia 2008 r., które miały ułatwić podatnikom korzystanie z ulgi i zapobiec negatywnym skutkom pogłębiających się w czasie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8360

Spis treści
Zamów abonament