Sztuka reklamy Pałacu
Podświetlony Pałac Kultury i Nauki przez prawie dwa tygodnie mienił się na zielono, fioletowo, czerwono i niebiesko. Zgasł ubiegłej nocy.
– Firma, dla której przygotowaliśmy kampanię reklamową, postanowiła ją zakończyć – wyjaśnia Marcin Makarewicz z agencji New Look Group.
Chociaż iluminacja na fasadzie została wyłączona, to cały czas trwa nasza akcja „Światła na pałac”.
Zaproponowaliśmy, by PKiN był podświetlony na stałe. Pomysł spodobał się nie tylko internautom. Byli nim też zachwyceni urbaniści, architekci oraz stołeczni animatorzy kultury. Jak ustaliliśmy, do zarządu PKiN, który wynajął elewację Pałacu, zgłaszają się też inne firmy, które chcą umieścić na niej świetlną reklamę.
– Mogę potwierdzić, że zainteresowanie jest duże – mówi Ewelina Dudziak, rzecznik PKiN.
Nie dziwi to prof. Mirosława Duchowskiego, specjalisty od przestrzeni publicznej.
– Agencje reklamowe coraz chętniej sięgają po niestandardowe nośniki i formy przekazu. Wchodzą na ścieżki przetarte przez sztukę – przyznaje. I dodaje: – Czemu więc nie miałyby nie wykorzystać potencjału artystycznego, jaki ma Pałac...