Więcej diesla zza Bugu
W ciągu kilku tygodni PERN zdecyduje, czy budować rurociąg na Białoruś
Eksperci ostrzegają, że szybka realizacja tej inwestycji będzie niekorzystna dla polskich rafinerii. Rurociąg będzie mógł transportować ok. 2 mln m sześc. paliwa rocznie. Eksperci rynku uważają, że może posłużyć przede wszystkim do sprowadzenia z Białorusi taniego oleju napędowego, na który popyt w Polsce rośnie z roku na rok. W ubiegłym roku zapotrzebowanie na to paliwo wyniosło – według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego – 13,2 mln m sześc. diesla, w tym jedna trzecia pochodziła z importu. Zatem po wybudowaniu połączenia z Białorusią import oleju napędowego do naszego kraju wzrósłby o ok. 46 proc. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta