Pieczątka przydatna, ale niekonieczna
Chociaż z prawnego punktu widzenia firma w ogóle nie musi mieć własnej pieczęci, to w praktyce w kontaktach urzędowych jest ona bardzo przydatna. Zwłaszcza w niektórych bankach przedsiębiorcy trudno się bez niej obyć.
Ponieważ wydatek na pieczątkę to kilkanaście – kilkadziesiąt zł, a wyrabianie trwa kilka godzin, to warto w nią zainwestować.
Jeśli już się na nią decydujemy, to zadbajmy, by znalazły się tam:
- oznaczenie przedsiębiorcy, czyli nazwa firmy ze wskazaniem formy prawnej, albo imię i nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwa, pod którą wykonuje działalność gospodarczą,
- adres siedziby,
- numer identyfikacyjny NIP.
Od 31 marca 2009 r. mniej konieczne stało się podawanie na pieczątce numeru REGON, bo nie jest on wymagany w kontaktach urzędowych i gospodarczych.