Rabat dla pracowników to obniżenie ceny, a nie dochód
Jeśli grono beneficjentów utworzonego programu lojalnościowego (osób korzystających z rabatów) nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, nie powstanie u nich przychód w rozumieniu ustawy o PIT
Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 17 lutego 2010 r. (IPPB2/415-714/09-3/MK).
Spółka prowadzi sprzedaż detaliczną. Planuje wdrożenie programu lojalnościowego skierowanego do swoich pracowników i członków ich rodzin oraz do pracowników kontrahentów i członków ich rodzin, który umożliwiałby wszystkim uczestnikom zakupy z rabatem. Wysokość możliwego do uzyskania rabatu będzie taka sama dla każdego z potencjalnych uczestników programu.
Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy rabaty udzielane w ramach programu adresowanego do szerokiego kręgu odbiorców, czyli osób fizycznych będących zarówno pracownikami, jak i osobami niezwiązanymi z nią żadnym stosunkiem cywilnoprawnym, będą dla nich przychodem, jako częściowo nieodpłatne świadczenie w rozumieniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta