Polskie gry podbijają zachodnie rynki
Gry komputerowe mają szansę stać się polskim hitem eksportowym. Po sukcesie „Painkillera”, „Wiedźmina” i „Call of Juarez” krajowi producenci szykują kolejne wysokobudżetowe tytuły
Sukcesy „Wiedźmina” czy „Call of Juarez”, które do tej pory kupiło ponad 3 mln klientów, skłoniły kolejne polskie spółki do pójścia w ślady ich producentów. Inwestują grube miliony złotych w przygotowanie gier komputerowych, które mają podbić światowe rynki.
I to mimo że kryzys gospodarczy sprawił, że wartość polskiego rynku gier skurczyła się w 2009 r. o 20 – 40 proc., do 600 – 700 mln zł. To i tak więcej niż 680 mln zł, które Polacy wydali na bilety do kina (wg Boxoffice. pl).
– Rynek gier komputerowych, z powodu kryzysu, mocno się zmienił. Wydawcy szukają produktów z najwyższej półki, które mogą stać się hitami. Średnia półka, na której działała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta