Ożywienie na Chopinie
Łącznik kolejowy, drogi startowe, trasa ekspresowa, pięciogwiazdkowy hotel – w rejonie lotniska Okęcie nigdy nie budowało się aż tyle. Ale są też prestiżowe porażki: portu w Modlinie nie będzie na Euro 2012, a linie Emirates zamiast Warszawy wybrały czeską Pragę.
Do 2013 roku planujemy na lotnisku Chopina inwestycje za 1,2 mld zł – mówi dyrektor Portów Lotniczych Michał Marzec. – W 2011 roku będziemy gotowi do sprostania zwiększonemu ruchowi w związku z prezydencją Polski w UE, a rok później do obsługi Euro 2012. W klasyfikacji UEFA zajmujemy najwyższe miejsce spośród lotnisk w Polsce i na Ukrainie.
Powrót wyrzuconych
Na pierwszym miejscu wśród inwestycji Michał Marzec wymienia trwającą rozbudowę pirsów centralnego i południowego, czyli dokończenie prac w Terminalu 2. Według niego, ma się zakończyć w drugim kwartale 2011 roku. To oznacza nieznaczne opóźnienie, bo wykonawca oficjalnie dostał czas tylko do połowy lutego przyszłego roku.
Ale na Okęciu spóźnienia to już tradycja. Rozbudowa Terminalu 2 trwa od 2004 roku i ma już ponad trzy lata poślizgu. Powód – w 2007 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta