Drogie auta wymijają kryzys
Sprzedaż samochodów prestiżowych marek rośnie. W Polsce także tych superdrogich
Choć sprzedaż samochodów w Europie słabnie, producenci prestiżowych marek nie mają powodów do narzekań. Audi, które zamknęło ubiegły rok zyskiem operacyjnym na poziomie 1,6 mld euro, w pierwszym kwartale 2010 roku sprzedało 264,1 tys. samochodów. To wynik o jedną czwartą lepszy od tego z analogicznego okresu ubiegłego roku i o 16,6 tys. aut lepszy od kwartalnego wyniku Mercedesa, co daje koncernowi z Ingolstadt realne szanse na wyforsowanie się na czoło marek premium.
Na zwiększenie zysku operacyjnego o 8 – 10 proc. liczy w tym roku także BMW. Z kolei inna prestiżowa marka – Land...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta