Wyższy limit na prezenty i szybsze przejście na stawkę liniową
Odpowiadamy na pytania czytelników dotyczące m.in. nowelizacji przepisów ustawy o PIT, która dziś wchodzi w życie
Upominki do 200 zł bez podatku
- W marcu zorganizowaliśmy akcję promocyjną, w czasie której wręczaliśmy potencjalnym klientom drobne upominki. Wartość niektórych z nich przekraczała nieznacznie 100 zł. Czy musimy je wykazać w informacji PIT-8C sporządzanej dla obdarowanych?
Reklamowych prezentów nie trzeba wykazywać w informacji PIT-8C, jeśli ich wartość nie przekracza 200 zł. Tak wynika z nowelizacji ustawy o PIT z 18 marca 2010 r. (DzU z 5 maja 2010 r. nr 75, poz. 473). Zwiększa ona limit zwolnienia dla promocyjnych upominków ze 100 do 200 zł.
Nowelizacja weszła w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia (tj. 20 maja), ale wyższy limit ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2010 r. Nieopodatkowane więc też będą prezenty wręczane w czasie marcowej akcji promocyjnej, o ile ich wartość nie przekracza 200 zł.
Przypomnijmy, że zgodnie ze zmienionym art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT wolna od podatku jest wartość nieodpłatnych świadczeń (stanowiących przychody z tzw. innych źródeł) otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą, jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza 200 zł.
Wręczony powyżej tej kwoty upominek trzeba ująć w informacji PIT-8C. Podajemy w niej m.in. takie dane obdarowanego, jak NIP, adres zamieszkania, datę urodzenia. Beneficjent musi doliczyć wartość gadżetu do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta