Czy Pendolino wjedzie na nasze tory?
Jedyną ofertę w przetargu PKP InterCity na 20 pociągów dużych prędkości złożył francuski Alstom. Ale jest problem: spółka wciąż nie ma kredytu z EBI na ten zakup
Pociągi o wyglądzie pocisków mają jeździć z prędkością od 160 do 230 km/godz. z Trójmiasta przez Warszawę do Katowic i Krakowa – po modernizowanej obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe trasie E-65.
Pociągi plus zaplecze
Za 20 pociągów Pendolino koncern Alstom zaproponował cenę netto 400 mln euro. Budowa zaplecza serwisowego na Olszynce Grochowskiej w Warszawie miałaby pochłonąć dodatkowych 30 mln euro....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta