Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Warlikowski stracił wątek

02 października 2010 | Kultura | Jacek Cieślak
Maciej Stuhr, Maja Ostaszewska i Wojciech Kalarus
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Maciej Stuhr, Maja Ostaszewska i Wojciech Kalarus

Reżyser „Końca” nie potrafi raz na zawsze uporać się z własnymi obsesjami

Poniedziałek – Ja. Stuhr – Ja. Kościukiewicz – Ja.

Nie ma wątpliwości, że spektakl Nowego Teatru w Warszawie powstał w duchu gombrowiczowskiego „Dziennika”. Obsadę i postaci można analizować przez pryzmat alter ego reżysera. Jednak w przeci- wieństwie do Gombrowicza, nie stać go na autoironię. Nie wyszedł poza krąg obsesji.

Kiedy Warlikowski z wielu dramatycznych i literackich tekstów na temat ofiary zmontował „(A) polonię”, jedynym kłopotem widza mogło być zebranie w całość wszystkich wątków. Teraz w za długim czteroipółgodzinnym przedstawieniu podjął temat winy i chciał sprawdzić, co nas czeka po drugiej stronie życia. Jednak odbywa się to na poboczach psychoanalitycznej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8742

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament