TP walczy o abonentów
Obniżka cen ma pomóc w odzyskaniu udziałów w rynku dostępu do Internetu
Telekomunikacja Polska wprowadziła w piątek nowy cennik usługi Neostrada – dostępu do Internetu. Stawki spadły średnio o 20 proc. Operator liczy się ze spadkiem przychodów, choć nie musi on wcale być duży.
Maciej Witucki, prezes TP, liczy, że obniżkę cen zrekompensuje jego spółce wzrost liczby abonentów oraz wzrost sprzedaży usług telewizyjnych, które TP sprzedaje razem z Internetem. Poza tym cała dwumilionowa rzesza klientów nie może z dnia na dzień skorzystać z nowej oferty.
– Przychody TP będą spadać, jeżeli aktualni abonenci zaczną przechodzić na tańsze usługi. Kluczowe będzie, ilu klientów zdąży skorzystać z promocji w okresie jej trwania, czyli do lipca przyszłego roku. Warunki promocji są takie, że nie spodziewałbym się dużego spadku wpływów TP. Maksymalnie może stracić na niższych przychodach do 30 mln zł kwartalnie, czyli poniżej 1 proc. całkowitych przychodów – mówi Paweł Puchalski, analityk domu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta