Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez obowiązku

24 listopada 2010 | Prawo i praktyka | Adam Chrzanowski

Jesteśmy spółdzielnią inwalidów i jednocześnie zakładem pracy chronionej. Jaka jest podstawa prawna, na którą moglibyśmy się powołać, aby nie musieć urządzać palarni w zakładzie?

W tym wypadku jak w każdym innym zakładzie pracy (niemającym statusu zakładu pracy chronionej) o utworzeniu palarni decyduje właściciel lub zarządca obiektu.

Zatem brak decyzji w sprawie wskazania palarni oznacza, że nie została ona wyznaczona. Podstawą prawną takiego rozumowania jest art. 5a ust. 3 ustawy tytoniowej.

- W jaki sposób obronić się przed zarzutami pracowników, że nie zorganizowaliśmy odrębnego pomieszczenia do palenia, a bezwzględnie zabroniliśmy oddawania się temu nałogowi?

To problem pracowników. Pracodawca nie musi tłumaczyć się z takiego kroku.

Brak okładki

Wydanie: 8785

Spis treści
Zamów abonament