Polska nie jest pewna siebie
Wally Olins, światowy guru marketingu, o wizerunku naszego kraju w świecie i o wpływie, jakiego nasz kraj nie ma, a na jaki zasługuje
Rz: W ubiegłym roku Polska była zieloną wyspą na tle pogrążonej w kryzysie Europy. Czy to poprawiło nasz wizerunek w świecie albo choćby w Europie?
Wally Olins: Chciałbym powiedzieć, że tak, że reszta Europy to zauważyła, ale niestety prawda jest taka, że wasz sukces przeszedł bez większego echa. Wspominał o nim od czasu do czasu „The Economist”, pisywał
„Financial Times”, ale większość opinii publicznej zignorowała ten fakt. A to dlatego, że choć Polska jest prawie 40-milionowym krajem, nie ma ani tak silnego głosu, ani takiego wpływu, jak na to zasługuje. Problem z promocją Polski i jej wizerunkiem polega na tym, że walczy poniżej swej kategorii wagowej i wciąż nie jest postrzegana jako duży, znaczący kraj Europy. W rezultacie wasz sukces w czasie recesji nie dał takich korzyści wizerunkowych, jakie mógłby dać, gdyby Polska promowała się odpowiednio silnie.
Niestety, prawda jest taka, że ubiegłoroczny sukces polskiej gospodarki przeszedł bez echa
Ale przecież co rusz słyszymy o działaniach promocyjnych:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta