Nie dołączaj UPL-1 do każdego PIT-11
Nie ma potrzeby dołączania pełnomocnictwa udzielonego biuru rachunkowemu do każdej informacji składanej w imieniu płatnika. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej”
- Pracuję w biurze rachunkowym. Obsługujemy dużo firm z pracownikami. W zasadzie informacje PIT-11 są rozsyłane do wszystkich urzędów skarbowych w Polsce. Czy do każdego urzędu musimy najpierw wysłać UPL-1? Czy to upoważnienie ma być od firmy zatrudniającej, czy od każdego pracownika? – pyta czytelniczka
Wątpliwości czytelniczki wynikają zapewne z komunikatu Ministerstwa Finansów z 11 stycznia 2011 r., w którym resort przypomniał, że „w przypadku składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez pełnomocnika, konieczne jest złożenie do urzędu skarbowego w formie papierowej formularza UPL przed przystąpieniem do składania w formie elektronicznej wszystkich deklaracji, w tym informacji PIT-11”.
Nie chodzi jednak o to, by UPL-1 złożyć w każdym urzędzie, do którego jest przesyłany elektronicznie PIT-11.
Zgodnie z art. 80a § 2a ordynacji podatkowej pełnomocnictwo do podpisywania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta