Nowy jeep jak limuzyna
Jeep wymyślił 20 lat temu luksusowe SUV, ale z tego rynku został wypchnięty przez BMW, Mercedesa i Volvo. Dzięki nowemu modelowi ma szanse odzyskać utraconych klientów
W USA Jeep Grand Cherokee w porównaniu z GMC Suburban, Fordem F-150 i Dodge Ramem wydaje się niezbyt dużym samochodem. Jednak na polskich drogach auto robi wrażenie wielkiego. Samochód ma wysokość blisko 1,8 m. Widok zza kierownicy jest niczym z kapitańskiego mostka luksusowego jachtu. Prowadzący patrzy ponad dachami aut. Wrażenie robią także 20-calowe koła. Opływowa karoseria (Cx0,37, gdy współczynnik oporu poprzednika przekraczał 0,4) oraz duża sztywność nadwozia sprawiają, że wewnątrz jest cicho, nawet przy dużych szybkościach. Blachy karoserii tego dużego samochodu połączone są 4,5 tys. spawów – to blisko jedna trzecia więcej niż w porównywalnych konstrukcjach. Jeep zapewnia, że nadwozie będzie sztywne i ciche nawet po przejechaniu ćwierć miliona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta