źródło: Materiały Promocyjne
„Bruno Schulz: Mesjasz”, Schauspielhaus w Wiedniu 1 i 2 kwietnia, Teatr Powszechny, bilety: 40 – 100 zł Michał Zadara wyreżyserował spektakl o poszukiwaniu zaginionej powieści Bruno Schulza, zastrzelonego w Drohobyczu w 1942 r. Na scenie pojawiają się tajemnicze postacie – biograf pisarza, szwedzki dyplomata i podsekretarz w polskim Ministerstwie Kultury. Uczestniczyć będą w groteskowym wyścigu po nieistniejący manuskrypt, przetrząsną tajne archiwa i akta. Autorką tekstu jest dramatopisarka Małgorzata Sikorska-Miszczuk. Występują, m.in. Max Mayer i Nicola Kirsch.
źródło: Materiały Promocyjne
„Kaspar”, Wrocławski Teatr Współczesny, 6 kwietnia, Teatr IMKA, bilety: 50 – 80 zł Sztuka Petera Handke o żyjącym w XIX wieku Kasparze Hauserze. Gdy znaleziono go na ulicy Norymbergi, nie potrafił mówić. Nigdy nie miał kontaktu z kulturą i edukacją. Zdobywa wykształcenie, ale traci indywidualność. Spektakl Barbary Wysockiej porusza problem przemocy, która objawia się w języku. Reżyserka pokazuje, jak społeczeństwo próbuje na siłę przystosować outsiderów. Występują, m.in. Marta Malikowska-Szymkiewicz, Tomasz Cymerman i Szymon Czacki.
autor zdjęcia: Bartosz Siedlik
źródło: Fotorzepa
„Trylogia”, Stary Teatr w Krakowie, 9 i 10 kwietnia, Teatr Polski, bilety: 30 – 120 zł Jan Klata streścił w czterogodzinnym spektaklu trzy opasłe powieści Henryka Sienkiewicza. Umieścił w nim bohaterów naszej zbiorowej wyobraźni, m.in. Skrzetuskiego, Kmicica i Wołodyjowskiego. Postacie biegają wśród szpitalnych łóżek, rwąc się do walki o ojczyznę. Reżyser nie stworzył jednak dzieła ku pokrzepieniu serc, ale przedstawienie kompromitujące narodowe mity. Występują m.in. Krzysztof Globisz, Anna Dymna i Jan Peszek.
źródło: Materiały Promocyjne
„Był sobie Andrzej, Andrzej, Andrzej i Andrzej”, Teatr im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, 7 i 8 kwietnia, Teatr Studio, bilety: 50 – 80 zł Przedstawienie z humorem krytykuje polskie elity, oskarżając je o chciwość i obojętność na los zwykłych ludzi. Reżyser Monika Strzępka i dramatopisarz Paweł Demirski ironicznie komentują dokonania Andrzeja Wajdy, Kazimierza Kutza czy Leszka Balcerowicza. Mistrzom kina zarzucają, że spoczęli na laurach i nie robią już ważnych filmów. A byłemu ministrowi finansów wytykają pomysł prywatyzacji kultury. Występują m.in. Agnieszka Kwietniewska i Włodzimierz Dyła.
źródło: Materiały Promocyjne
„Iwona, księżniczka Burgunda”, Opolski Teatr Lalki i Aktora im. A. Smolki, 7 i 8 kwietnia, Teatr Polski, bilety: 40 – 60 zł Sztuka Witolda Gombrowicza opowiada o księciu, który na złość rodzicom chce się ożenić z tępawą i nieatrakcyjną dziewczyną. Słowacki reżyser Marian Pecko zrobił spektakl, wykorzystując efektowne lalki. Postacie Gombrowicza stały się więc marionetkami kierowanymi przez konwenanse, stereotypy i zabobony. Aktorzy za pomocą kukiełek i rekwizytów tworzą groteskowy świat dworskiego fałszu i zakłamania. Występują m.in. Anna Jarota i Aleksandra Mikołajczyk.
Ruszają Warszawskie Spotkania Teatralne. W Głównym Nurcie – 10 Spektakli, poza tym m.in. Wałbrzych Fest oraz Cykl przedstawień dla Najmłodszych
[30]/31 Warszawskie Spotkania Teatralne, bilety: 25 – 120 zł, wejściówki: 20 zł, dostępne w kasach teatrów oraz w Instytucie Teatralnym, ul. Jazdów 1, piątek (1.04) – piątek (15.04)
Teatralny maraton wystartuje w piątek na kilkunastu warszawskich scenach. Przez 15 dni zobaczyć można będzie najlepsze spektakle z Polski. Zaplanowano mnóstwo imprez towarzyszących. Dla miłośników Melpomeny szykuje się więc intensywny i – miejmy nadzieję – pełen wrażeń okres. Spotkania zainauguruje spektakl „Bruno Schulz: Mesjasz" wyreżyserowany przez Michała Zadarę w wiedeńskim...