Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po co drzeć koty

01 kwietnia 2011 | Eko+ | Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Ugodowe rozwiązywanie sporów służy i konsumentom, i przedsiębiorcom. Korzystanie z tego rozwiązania wpływa także pozytywnie na postrzeganie tych ostatnich na rynku

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Wnowoczesnej, zglobalizowanej gospodarce zaufanie konsumentów do przedsiębiorców odgrywa bardzo ważną rolę. Jest to bowiem jeden z warunków pełnego i satysfakcjonującego uczestnictwa w rynku. Pomocne w spełnieniu tych oczekiwań niewątpliwie jest zapewnienie konsumentom dostępu do skutecznych sposobów umożliwiających rozwiązywanie sporów w przypadku naruszenia ich praw przez przedsiębiorcę.

Nieuznanie reklamacji wadliwego produktu lub źle wykonanej usługi bądź niesatysfakcjonujące jej rozpatrzenie – to bardzo częste kłopoty, jakie napotykają słabsi uczestnicy rynku w kontaktach z profesjonalnymi podmiotami. Ci drudzy zarzucają zaś  konsumentom np. niewłaściwe użytkowanie albo wygórowane wyobrażenia o funkcjach nabytego produktu.

Trudno ocenić, kto w takim przypadku ma rację. Jak mawiał bowiem pisarz i noblista Albert Camus „spory nie trwałyby tak długo, gdyby brak słuszności był tylko po jednej stronie".

Jak wiele prawdy jest w tych słowach, przekonali się ci, którzy kiedykolwiek próbowali dochodzić roszczeń przed sądem.

Konsumenci chcący bronić swoich praw często mają kłopot ze znalezieniem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8892

«
  • kwiecień
  • 2011
»
PnWtŚrCzPtSbNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Spis treści

Moje Podróże

Ekonomia

Bank centralny Japonii ratuje firmy przed bankructwem
Bezrobocie w marcu najwyższe od 4 lat?
Bilans płatniczy pod kontrolą
Biznes: administracyjne przeszkody są coraz większe
Chińczycy chcą inwestować w naszą energetykę i drogi
Cytat dnia - Christian Wulff, prezydent Niemiec
Czym kusi Mołdawia
Duże firmy zapłacą lepiej
Ekonomiści: optymistyczne założenia MF
Fan transakcji
Francuski straszak
GPW na lekkim plusie
Giganci w Internecie
Główne banki w Irlandii potrzebują 24 mld euro
Ile powodzie kosztowały ubezpieczycieli
Inwestorzy przestraszyli się emisji
Kalendarium gospodarcze
Kapitał pod specjalnym nadzorem
Koncerny z Państwa Środka kupują cały świat
Kopalnie: niespokojnie nie tylko w Jastrzębiu
Liczba dnia - 0,3 proc. mniejsza sprzedaż w Niemczech
Microsoft znów skarży Google’a
Minister gospodarki i Gazprom
Mniej upadłości firm
Najdroższa rezydencja w historii Ameryki
Narasta konflikt o zarząd w PKO Banku Polskim
OFE mają inwestować w nowe instrumenty finansowe
Oni robią zamieszanie na rynku
Opóźnienie w realizacji celów
Orlen liderem za granicą
Pawlak kontra Francuzi w Enei, a ci sami rezygnują
Polacy nasycili się już nektarami i napojami
Polskie agencje PR wyróżnione
Potrzebne są zmiany w Rosji
Straty firm windują deficyt Portugalii
Takich projektów jest u nas za mało
Unia ujednolica rynek kredytów hipotecznych
W USA reklama bardzo powoli odżywa po kryzysie
W skrócie
Wielkopolska buduje ratusz za ponad 160 mln zł
Zboże ciągle drożeje
Zamów abonament