Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak potraktować wydatki na ekspozycję towarów w hipermarkecie

01 kwietnia 2011 | Prawo i praktyka | Edyta Głębicka

Czy pobierane przez sieci handlowe od producentów wynagrodzenie za świadczone dodatkowe usługi marketingowe to zakazane opłaty półkowe? Od odpowiedzi na to pytanie zależy, czy można będzie uznać je za koszt podatkowy i odliczyć VAT z faktury

Dość powszechna jest praktyka, że na podstawie umów zawartych z sieciami handlowymi producenci sprzedają swoje wyroby, które następnie są dystrybuowane poprzez sklepy należące do sieci.

W tych samych umowach albo niezależnie od nich zawierane są postanowienia dotyczące np. nadzwyczajnej ekspozycji sprzedanych towarów w halach sklepowych na tzw. miejscach czołowych, specjalnych regałach czy umieszczania towarów w gazetkach.

Korzystanie z proponowanych sposobów eksponowania towarów wiąże się z koniecznością ponoszenia przez producentów odrębnych opłat za dodatkowe usługi promocyjne czy marketingowe.

Jest związek z przychodem

Czy tego rodzaju opłaty są u producenta kosztem uzyskania przychodów? Pozytywna odpowiedź na to pytanie wydaje się wręcz oczywista. W obecnych realiach rynkowych koncentrowanie się przez producentów jedynie na sprzedaży towarów bezpośrednim odbiorcom (hurtownikom czy sieciom handlowym) jest niewystarczające.

Producenci starają się o dotarcie do ostatecznego konsumenta. Lepsza ekspozycja towarów w sklepach wielkopowierzchniowych, umieszczanie ich w gazetkach i ulotkach promocyjnych niewątpliwie może się przyczynić do większego zainteresowania konsumentów tymi towarami, a w konsekwencji, za pośrednictwem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8892

Spis treści

Moje Podróże

Ekonomia

Bank centralny Japonii ratuje firmy przed bankructwem
Bezrobocie w marcu najwyższe od 4 lat?
Bilans płatniczy pod kontrolą
Biznes: administracyjne przeszkody są coraz większe
Chińczycy chcą inwestować w naszą energetykę i drogi
Cytat dnia - Christian Wulff, prezydent Niemiec
Czym kusi Mołdawia
Duże firmy zapłacą lepiej
Ekonomiści: optymistyczne założenia MF
Fan transakcji
Francuski straszak
GPW na lekkim plusie
Giganci w Internecie
Główne banki w Irlandii potrzebują 24 mld euro
Ile powodzie kosztowały ubezpieczycieli
Inwestorzy przestraszyli się emisji
Kalendarium gospodarcze
Kapitał pod specjalnym nadzorem
Koncerny z Państwa Środka kupują cały świat
Kopalnie: niespokojnie nie tylko w Jastrzębiu
Liczba dnia - 0,3 proc. mniejsza sprzedaż w Niemczech
Microsoft znów skarży Google’a
Minister gospodarki i Gazprom
Mniej upadłości firm
Najdroższa rezydencja w historii Ameryki
Narasta konflikt o zarząd w PKO Banku Polskim
OFE mają inwestować w nowe instrumenty finansowe
Oni robią zamieszanie na rynku
Opóźnienie w realizacji celów
Orlen liderem za granicą
Pawlak kontra Francuzi w Enei, a ci sami rezygnują
Polacy nasycili się już nektarami i napojami
Polskie agencje PR wyróżnione
Potrzebne są zmiany w Rosji
Straty firm windują deficyt Portugalii
Takich projektów jest u nas za mało
Unia ujednolica rynek kredytów hipotecznych
W USA reklama bardzo powoli odżywa po kryzysie
W skrócie
Wielkopolska buduje ratusz za ponad 160 mln zł
Zboże ciągle drożeje
Zamów abonament