Uczeń nie przeczyta e-podręcznika
Nauczyciele nie wierzą w sukces e-szkoły. Wskazują na szereg błędów rządowego programu
Mnożą się wątpliwości dotyczące cyfrowego podręcznika. Z badania, do którego dotarła „Rz", wynika, że niespełna 20 proc. nauczycieli uważa, iż ich szkoły przygotowane są do wprowadzenia tej technologii.
Wojciech Wiecki, doradca metodyczny z poznańskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, nie zgadza się z zapowiedziami minister edukacji Krystyny Szumilas i szefa resortu cyfryzacji Michała Boniego o tym, że postęp w cyfryzacji szkoły jest nieunikniony. – Te deklaracje nie przystają do polskiej rzeczywistości. Nie wszystkie szkoły dysponują obecnie wystarczającym dla właściwego wykorzystania e- podręcznika sprzętem – podkreśla Wiecki.
Ewa Frąckowiak, nauczycielka, dyrektor poznańskiej podstawówki, zwraca uwagę na jeszcze inny fakt. – Nowoczesne środki dydaktyczne będą wymagały przynajmniej czytników e-booków, a to nie jest standardowe wyposażenie większości szkół w Polsce....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta