Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Muzyka z dna oceanu

22 kwietnia 2013 | Kultura | Jacek Marczyński
Olga Pasiecznik jako tytułowa Qudsja Zaher
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Olga Pasiecznik jako tytułowa Qudsja Zaher

Utwór polskiego kompozytora na największej scenie operowej świata

Na taką premierę w Operze Narodowej w Warszawie jak „Qudsja Zaher" Pawła Szymańskiego czekaliśmy ponad 30 lat. Nie było odważnych twórców ani też dyrektorów, którzy na ogromnej scenie zaryzykowaliby wystawienie utworu Polaka nieznanego masowym mediom. Sztuka operowa woli dziś kameralne formy, szefowie teatrów unikają niepewnych biznesów.

Wreszcie doczekaliśmy się, i to utworu, który przywraca rangę operze, bo „Qudsja Zaher", jak wiele dzieł współczesnych, wychodzi od prawdziwego faktu, by szybko przejść do poetyckiej metafory. Szymański udowadnia, że ta sztuka...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9518

Spis treści
Zamów abonament