Forma elektroniczna tylko dodatkowo
Książka kontroli to obowiązkowa pozycja w firmie. Przepisy przewidują jej prowadzenie z pomocą komputera, ale przedsiębiorca musi mieć potwierdzenie takich zapisów w papierowej postaci
Przedsiębiorcy są zobligowani prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli, a także upoważnienia i protokoły kontroli. Oprócz książki prowadzonej w wersji papierowej (w formie zbioru dokumentów) przedsiębiorca może prowadzić równolegle książkę w formie elektronicznej.
Prawodawca nie narzuca systemu informatycznego, w którym należy prowadzić elektroniczną książkę kontroli, swobodną decyzję pozostawiając w tym zakresie przedsiębiorcy.
Kiedy organ, a kiedy przedsiębiorca
Wpisy w książce kontroli prowadzonej w wersji papierowej dokonywane są przez organ kontroli, za wyjątkiem realizowanego przez przedsiębiorcę wpisu informującego o wykonaniu zaleceń pokontrolnych lub wpisu o ich uchyleniu przez organ kontroli lub jego organ nadrzędny albo sąd administracyjny.
Z kolei w książce kontroli prowadzonej w wersji elektronicznej wpisów oraz aktualizacji danych dokonuje przedsiębiorca. Informacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta