Towarzystwo może ponosić ryzyko utraty przewożonej obrabiarki
Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo) przeznaczone jest przede wszystkim dla przedsiębiorców – producentów i handlowców, w tym również eksporterów i importerów, którzy w ramach swojej działalności sprowadzają lub wysyłają różnego rodzaju towary i w związku z tym są narażeni na powstanie szkody w trakcie realizacji transportu
– Szkoda w transporcie mienia może niejednokrotnie zachwiać płynnością działalności firmy, poprzez np. niedostarczenie na czas ważnego elementu linii technologicznej, surowca do wyprodukowania wyrobu, gotowego produktu – mówi Sławomir Deliś z Gothaer.
Ubezpieczenie kierowane jest zarówno do przedsiębiorców, którzy w przewozach towarów korzystają z własnego transportu, jak również do firm korzystających z usług zawodowych przewoźników. Standardowo ochroną objęte są towary, które są przedmiotem wymiany handlowej, mienie przewożone w celu wykonania usługi oraz sprzęt do przeprowadzenia prac w terenie.
–W przypadku międzynarodowych kontraktów handlowych ubezpieczenie mienia podczas przewozu jest często wymogiem akredytywy, bez ubezpieczenia przedsiębiorca nie uzyska kredytu – dodaje Anna Pawłowska z PZU. – Często obowiązek ubezpieczenia wynika też wprost z kontraktu handlowego, tzw. bazy kontraktu zgodnie z formułami Incoterms.
Dla kogo polisa
Umowę ubezpieczenia cargo powinien wykupić zasadniczo każdy przedsiębiorca, który w ramach swojej działalności sprowadza lub wysyła towary, surowce, półprodukty, wyroby gotowe itp. Z reguły będą to producenci lub dystrybutorzy korzystający z usług...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta