Warszawa to nie centrum świata
W Rosji korzystamy z niższych kosztów pracy, we Francji staramy się sprzedać polskie produkty w nowym opakowaniu – mówi „Rz" Ryszard Petru, partner w PwC.
Rz: Coraz więcej polskich firm będzie inwestować za granicą?
Ryszard Petru: Myślę, że tak, bo to jest naturalny trend. Jak się ma solidną pozycję w Polsce, to biznes poszukuje kolejnych rynków zbytu. Nie zawsze możliwe jest osiągnięcie takiej ekspansji przez eksport, czy to ze względów na koszty logistyki, ograniczenia prawne, czy kulturę biznesu; wówczas lepiej postawić na bezpośrednie inwestycje.
Taka ekspansja to więc domena przede wszystkich dużych firm?
Rzeczywiście w większości robi to duży i średni biznes, o małych raczej nie słychać. Ale to też naturalne, bo zwykle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta