Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co-branding wymaga wyczucia

02 grudnia 2013 | Dobra Firma
Kawiarnia dla matek może w ramach co-brandingu współpracować np. z producentem zabawek
źródło: 123RF
Kawiarnia dla matek może w ramach co-brandingu współpracować np. z producentem zabawek

Alianse zawierane przez marki mogą wypromować słabszą z nich, ale też przynieść oszczędności w promocji.

magdalena lemańska

Co-branding to porozumienia zawierane między producentami dwóch marek prowadzone na różnych polach.  Rozważanie takiej współpracy przedsiębiorca powinien oczywiście zacząć od pytania, co chce takim działaniem osiągnąć oraz co może zaoferować partnerskiej marce.

– Żeby obie strony mogły coś dzięki takiej współpracy osiągnąć, obszary ich działalności powinny być spójne i móc się uzupełniać – mówi Anna Kiljan-Szydełko, menedżer strategiczny w agencji interaktywnej Insignia.

Odrobina luksusu

Znane przykłady współpracy wielkich marek to np. sojusze producentów telefonów komórkowych z markami luksusowymi (LG z Pradą, BlackBerry i Burberry czy Nokii i Astona Martina), które pozwalały wprowadzanym na rynek modelom telefonów błyszczeć blaskiem luksusowych marek.

– Bardzo ciekawą współpracę o nieco głębszym charakterze nawiązała marka HTC z producentem sprzętu audio, m.in. słuchawek, Dr. Dre. W tym przypadku co-branding poszedł dużo dalej. Dr. Dre nie tylko użyczył HTC swojego logo (znanej marki Beats – red.) –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9704

Wydanie: 9704

Spis treści

Pierwsza strona

Media planet

Zamów abonament