McDonald’s wybrał startup z Krakowa
mój biznes | Duckie Deck – za pośrednictwem tabletów oraz smartfonów – bawi, a przy tym uczy dzieci na całym świecie. Ten rok ma być dla firmy przełomowy.
Michał duszczyk
Marek Przystaś, lider studia Duckie Deck, nie chce jeszcze mówić o sukcesie. Jeśli jednak podpisanie kontraktu z koncernem McDonald's nim nie jest, to z pewnością otwiera krakowskiej firmie drzwi do wypłynięcia na głębsze wody. Studio, z charakterystycznym logo – żółtą kaczuszką, tworzy mobilne gry dla najmłodszych. Praca została dostrzeżona przez fastfoodowego potentata w morzu tysięcy innych tego typu aplikacji mobilnych. W efekcie polskie gry edukacyjne instalowane są w kącikach dla dzieci w restauracjach McDonald's na terenie całej Ameryki Północnej. Zagrać można w nie już w kilkudziesięciu punktach w USA i Kanadzie, a ich liczba stale rośnie.
Polski produkt, światowy poziom
Marek Przystaś nie wie właściwie, dlaczego zdecydował się zaangażować w tworzenie aplikacji dla dzieci. Na koncie ma ich już ponad 500. – W życiu tak bywa, że pewne rzeczy po prostu się dzieją. I tak też było ze mną. Odpowiednia kompozycja zbiegów okoliczności spowodowała, że od ośmiu lat zajmuję się tworzeniem gier – mówi.
Zaczęło się od współpracy z Rafałem Hanem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta