Kłopot z transakcjami dokonanymi na papierze
VAT | Nowe przepisy nie precyzują, jak anulować faktury. Eksperci radzą: trzeba na bieżąco badać zgodność dokumentów z operacjami biznesowymi.
Pomyłki w fakturowaniu zdarzają się niemal w każdym przedsiębiorstwie. Dokument sprzedaży trafia do niewłaściwego klienta albo dokumentuje transakcję, do której po prostu nie doszło.
– To nie zdarza się codziennie, ale w firmach współpracujących z tysiącami klientów takie sytuacje są nieuniknione. Dlatego czasem trzeba anulować fakturę, ale od 1 stycznia 2014 r. nie ma ani wyraźnych przepisów, ani interpretacji, jak sobie z tym radzić – zauważa Bogdan Zatorski, kierownik konsultingu biznesowego w firmie Sage, dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw.
Stara praktyka i nowe regulacje
Takie obawy rzeczywiście mogą trapić firmy wystawiające faktury dla wielu klientów. Od 1 stycznia zmienił się bowiem charakter prawny faktury VAT. Zasadniczo jej wystawienie nie jest związane z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta