Potrzeba promocji i informacji
Tylko co drugi konsument zetknął się z możliwością wypłacania pieniędzy z kasy sklepu podczas płacenia za zakupy kartą – mówi dyrektor generalny na Polskę, Ukrainę, Czechy i Słowację w MasterCard Europe.
Rz: Dlaczego do tej pory cash back nie stał się powszechną i popularną usługą?
Dotychczas brakowało zdecydowanych działań komunikacyjnych i promocyjnych. Z badań, które na nasze zlecenie wykonała firma MillwardBrown, wynika, że tylko co drugi konsument zetknął się z możliwością wypłacania pieniędzy z kasy sklepu podczas płacenia za zakupy kartą. Tylko co trzeci z respondentów z niej skorzystał. Widać więc, że konsumenci nie wiedzieli (i nadal nie wiedzą) o istnieniu takiej usługi. Często to samo dotyczy również sprzedawców. Będziemy starali się dotrzeć do tych dwóch grup z jasnym przekazem: Płać kartą i wypłacaj – to dla was udogodnienie, to łatwy, prosty i powszechny dostęp do gotówki i warto z niego skorzystać.
Drugim ważnym powodem niewystarczającej wiedzy na temat usługi jest ciągle zbyt mała sieć jej akceptacji. Najnowszy raport opublikowany przez Narodowy Bank Polski mówi o 30 tysiącach miejsc, w których możemy z niej skorzystać. Mimo że punktów tych już w obecnie jest dużo więcej niż bankomatów, to jednak nie możemy być z ich ilości zadowoleni. Poszerzenie sieci akceptacji usługi Płać kartą i wypłacaj – to kolejne wyzwanie, przed jakim stoi MasterCard.
Cash back udostępnia już ok. 30 tys. placówek handlowo-usługowych. Są to sklepy, supermarkety, hotele czy stacje benzynowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta