Łakomy kąsek niedaleko Arkadii
Myjnia, kilka hektarów ziemi przy torach w sercu Warszawy, znani deweloperzy i PKP to bohaterowie bitwy o Dworzec Gdański.
Użytkownikiem wieczystym działki przy ul. Słomińskiego o powierzchni 4,7 ha (łącznie z torami) są Polskie Koleje Państwowe. Część gruntu (6,6 tys. mkw.) dzierżawi spółka Marvipol, która postawiła tu myjnię samochodową Robo Wash Center. Strony zawarły umowę dzierżawy w 1996 r. Zgodnie z aneksem ma ona obowiązywać do 2026 r.
– Wystawiane przez PKP faktury za dzierżawę są opłacane na czas – mówi Maciej Gnoiński, doradca zarządu Marvipolu. Dziś umowa jest kością niezgody między PKP a Marvipolem. Koleje chcą odzyskać działkę. Deweloper się broni. Czy spór opóźni planowane inwestycje, których wartość oszacowano na ok. 1,5 mld zł? Cały teren, łącznie z dzierżawioną przez Marvipol działką, ma być wniesiony do przedsięwzięcia aportem.
Szukają partnera
– W miejscu starego budynku Dworca Gdańskiego powstanie bardziej funkcjonalny obiekt – tłumaczy Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP. Na reszcie działki PKP widziałoby biura, usługi, hotel i mieszkania. – Chcemy, żeby inwestycja ruszyła już w przyszłym roku – zapowiada Jarosław Bator.
W czerwcu 2013 r. PKP wydało memorandum informacyjne dotyczące zagospodarowania nieruchomości. Koleje zaprosiły inwestorów do rokowań, zastrzegając, że nie przewidują „możliwości składania protestów i odwołań".
Wcześniej, w październiku 2012 r., PKP wypowiedziało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta