Producenci stawiają na upusty
Motoryzacja | W kwietniu sprzedaż aut w Europie wzrosła o 4,2 proc., do 1,13 mln pojazdów. Po sześciu latach spadków w tym roku rynek wreszcie wzrośnie o 2–3 proc. – przewidują analitycy.
danuta walewska
Po czterech miesiącach 2014 r. na Starym Kontynencie sprzedano 4,48 mln aut, co oznacza wzrost o 7,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z informacji Stowarzyszenia Europejskich Producentów Motoryzacyjnych (ACEA).
Nawet w Polsce w kwietniu był wzrost sprzedaży, mimo zakończenia możliwości odliczenia pełnego VAT, który powodował wzmożone zakupy aut przez firmy w I kwartale. Mniej aut niż przed rokiem kupili jednak w kwietniu Niemcy i Rumuni.
Liderami wzrostu są marki japońskie – Mazda i Nissan. A także Renault, głównie dzięki popytowi na Dacię, chociaż i crossover Captur zanotował 9-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami 2013 r.
Dobrze sobie radzą także masowe marki, które bardzo ucierpiały w kryzysie: Ford, Fiat, Opel i Peugeot,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta