Koniec zwyżek płatnej telewizji
Media | Rynek w końcu się nasycił, część jego potencjalnych klientów zagospodarowała cyfrowa telewizja naziemna.
magdalena Lemańska
I kwartał przyniósł największemu operatorowi płatnej telewizji w Polsce – Cyfrowemu Polsatowi – minimalny spadek liczby klientów w porównaniu z IV kwartałem 2013 r. (o 0,2 proc.). Liczba jego abonentów wynosiła na koniec marca niecałe 3,53 mln. To oczywiście śladowy spadek, ale w całej branży trend jest podobny.
901 mln klientów płatnej telewizji było na świecie na koniec 2013 r. według ABI Research
Wynika zarówno z tego, że po latach walki o nowych klientów rynek po prostu zaczął się w końcu nasycać, jak i ze startu w całym kraju pełnej oferty darmowej naziemnej telewizji cyfrowej.
Giganci już nie rosną
Konkurencyjna dla Cyfrowego Polsatu platforma cyfrowa nc+ także nie może się już pochwalić wzrostem liczby klientów. Po spadku z 2,3 mln do 2,2 mln klientów na koniec trzeciego kwartału 2013 r. kolejny kwartał z rzędu odnotowała poziom 2,2 mln abonentów. Przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta