Mrożonka prosto z paczkomatu
Handel | Firma InPost kontrolowana przez Rafała Brzoskę będzie stawiać automaty do odbioru produktów spożywczych zakupionych w internecie – ustaliła „Rz".
michał Duszczyk
Właściciel InPostu, operatora pocztowego, zarządzającego m.in. siecią 1100 paczkomatów, czyli urządzeń do odbioru przesyłek, zachęcony sukcesem tego przedsięwzięcia, wchodzi w kolejny innowacyjny projekt. Tym razem chce pośredniczyć w dostawach między sklepami spożywczymi a klientami dokonującymi zakupów przez internet.
Z naszych informacji wynika, że z ofertą zamierza wyjść jeszcze w tym roku do mniejszych sklepów, które do tej pory nie podjęły internetowej rywalizacji z hipermarketami.
2,04 mln Polaków robi już zakupy spożywcze w internecie. W ten sposób wydajemy wciąż jeszcze niewiele, ok. 70 zł miesięcznie
Dostawy mają być oparte na sieci specjalnych automatów z chłodniami, z których będzie można odebrać przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu zakupioną żywność, w tym również produkty świeże i mrożone. Obecnie trwają testy jakościowe maszyn.
Motor e-handlu
E-grocery to prężnie rozwijająca się gałąź handlu internetowego. Według szacunków jeszcze w 2011 r. jej wartość wynosiła w Polsce 200–300 mln zł. Dziś na artykuły spożywcze w internecie wydajemy nawet ponad 1,7 mld zł – wynika z danych firmy Gemius.
Potencjał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta