Mikrofirmy planują ekspansję
Gospodarka | Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa chcą wykorzystać ożywienie gospodarcze i podbijać nowe rynki.
Anna Cieślak- -Wróblewska
W ciągu najbliższych dwóch lat aż 21 proc. firm zatrudniających do dziewięciu osób planuje rozszerzyć obszar swojej działalności – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Słowo „aż" jest tutaj uprawnione, bo specyfika usług świadczonych przez najmniejsze przedsiębiorstwa często wskazuje na działalność na lokalnym rynku i stosunkowo rzadko próbują one te rynki poszerzać.
Ucieczka do przodu
Dotychczas 76 proc. mikrofirm nie podejmowało w ogóle starań, by zwiększyć zakres swojej działalności. Jednak ok. 16 proc. z nich ma plany ekspansji w ciągu najbliższych dwóch lat. – W Polsce klienci zwracają uwagę na cenę, jakość ma drugorzędne znaczenie. A to powoduje, że nasze produkty często przegrywają konkurencję z najtańszymi, np. z Chin. Dla konsumentów na Zachodzie nasze towary mogą być wciąż bardzo tanie, ale znacznie lepsze jakościowo od azjatyckiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta