Kto dostarczy e-zakupy?
Firmy kurierskie będą miały coraz więcej klientów indywidualnych, ale płacą oni mniej od instytucjonalnych.
Wartość przychodów firm kurierskich z dostaw przesyłek dla klientów indywidualnych jest wyższa od przychodów z dystrybucji przesyłek dla firm. Np. w Niemczech w 2013 roku dostawy B2C (business to customer) stanowiły 52 proc. rynku doręczeń, gdy B2B (business to business) 37 proc. Różnica będzie się powiększać, bo doręczenia dla firm rosną w tempie jednocyfrowym, zaś światowy handel internetowy w tempie dwucyfrowym. W tym roku jego wartość przekroczy 1,5 biliona dol.
Nowy segment, choć wykazuje dużą dynamikę wzrostu, ma jednak mniejsze marże niż dostawy przesyłek do firm. Widać to m.in. po danych jednego z liderów branży KEP (usług kurierskich), amerykańskiej spółki UPS. Jej przychód w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta