Najlepsze krajowe marki potwierdziły wartość i moc
Choć globalne brandy zastąpiły niemało cennych rodzimych marek, to łączna wartość naszego zestawienia rośnie.
Anita Błaszczak
– Bardzo dziękuję, że „Rzeczpospolita", sama będąc doskonałą marką, pomaga nam w promocji polskich marek za granicą, jak i za to, że w tym i w innych rankingach przyczynia się do promocji polskiego eksportu oraz wiedzy wśród polskich przedsiębiorstw – mówiła Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki podczas czwartkowej gali Najcenniejszych Polskich Marek. Jak wskazała, dodają one prestiżu gospodarce. Zapowiedziała, że resort będzie dbał nie tylko o ich promocję, ale i ochronę na świecie.
Już po raz 11. „Rzeczpospolita" nagrodziła firmy-właścicieli najdroższych oraz najmocniejszych krajowych znaków towarowych.
– Przed 20 laty wydawało się nam, że polskie marki nie dadzą sobie rady w konkurencji z globalnymi. Dziś jestem przekonany, że to właśnie polskie marki, które tak dobrze sobie poradziły na naszym rynku, za kolejne 20 lat osiągną sukces za granicą – mówił Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication, wydawcy „Rzeczpospolitej".
– Świat składa się ze złych i dobrych marek. Dużo łatwiej wyceniać marki komercyjne – dodał Bogusław Chrabota, redaktor naczelny gazety.
Żywność dominuje
Na gali ogłosiliśmy także laureatów konkursu Młoda Marka Sukcesu, który już po raz czwarty towarzyszy rankingowi....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta