Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Whisky nie wygra z wódką

02 grudnia 2014 | Ciekawa ekonomia
Importowane marki zyskują, ale są w mniejszości
źródło: Rzeczpospolita
Importowane marki zyskują, ale są w mniejszości

Czysta, choć traci na popularności, nadal jest najczęściej kupowanym mocnym trunkiem w Polsce. Nie jest jej w stanie zagrozić nawet moda na whisky.

Beata Drewnowska

Czasy, gdy popyt wódkę systematycznie piął się w górę, już raczej nie wrócą. W 2013 r. kupiliśmy jej o niemal 2 proc. mniej niż przed rokiem. W tym roku spadek – głównie z powodu wzrostu akcyzy o 15 proc. – może być jeszcze większy i sięgnie 3,7 proc. – spodziewają się producenci cytowani przez firmę KPMG w jej ostatnim raporcie o rynku alkoholi.

Kwestia smaku

Wódka, choć traci na popularności, jest nadal najchętniej kupowanym mocnym alkoholem w naszym kraju: przypada na nią 72,5 proc. wydatków na te trunki, sięgających rocznie 17,4 mld zł.

Jej pozycji lidera nie jest w stanie zagrozić nawet whisky, której sprzedaż zwiększyła się w ciągu ostatniej dekady...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10006

Wydanie: 10006

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament