Whisky nie wygra z wódką
Czysta, choć traci na popularności, nadal jest najczęściej kupowanym mocnym trunkiem w Polsce. Nie jest jej w stanie zagrozić nawet moda na whisky.
Beata Drewnowska
Czasy, gdy popyt wódkę systematycznie piął się w górę, już raczej nie wrócą. W 2013 r. kupiliśmy jej o niemal 2 proc. mniej niż przed rokiem. W tym roku spadek – głównie z powodu wzrostu akcyzy o 15 proc. – może być jeszcze większy i sięgnie 3,7 proc. – spodziewają się producenci cytowani przez firmę KPMG w jej ostatnim raporcie o rynku alkoholi.
Kwestia smaku
Wódka, choć traci na popularności, jest nadal najchętniej kupowanym mocnym alkoholem w naszym kraju: przypada na nią 72,5 proc. wydatków na te trunki, sięgających rocznie 17,4 mld zł.
Jej pozycji lidera nie jest w stanie zagrozić nawet whisky, której sprzedaż zwiększyła się w ciągu ostatniej dekady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta