Przedsiębiorca zapłaci gminie za banner na swoim ogrodzeniu
Tablice i inne urządzenia reklamowe podlegają opłacie reklamowej. Firma będzie mogła pomniejszyć jej kwotę o wartość zapłaconego od tych obiektów podatku od nieruchomości.
11 września 2015 r. zacznie obowiązywać ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (DzU z 2015 r. poz. 774). Głównym celem ustawy jest wprowadzenie nowych rozwiązań, które pomogą powstrzymać degradację krajobrazu, a w szczególności rozwiązać problem z nadmiarem tablic i urządzeń reklamowych w miastach. Nowelizacja zacznie obowiązywać Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych nowej opłaty dla przedsiębiorców – opłaty reklamowej. Zgodnie z nowelizacją przedsiębiorcy będą zobowiązani uiszczać opłatę reklamową od tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych umieszczonych na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wprowadzono pojęcia:
- reklama,
- tablica reklamowa,
- urządzenie reklamowe oraz
- szyld
– w rozumieniu przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Przedsiębiorcy posiadający obiekty reklamowe, a w szczególności bannery, reklamy naklejane na oknach, umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy będą zobowiązani do zadeklarowania takiego obiektu i wpłacenia do kasy gminy, na której terenie obiekt jest zlokalizowany,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta