Czeski pomysł na polskie jasne pełne
mój Biznes | Ivan i Andrej Chovanec dali drugie życie Browarowi Grybów. Zmienili jego nazwę na Pilsweizer i są o krok od podwojenia przychodów w 2015 roku.
Beata Drewnowska
– Jest to już drugi rok z rzędu, kiedy zwiększamy naszą sprzedaż o 100 proc. – mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer w Siołkowej w Małopolsce.
Rok 2014 był dla nich przełomowy nie tylko ze względu na rosnące obroty. Udało się im po raz pierwszy wypracować zysk netto. Na plusie byli także w pierwszej połowie 2015 r. Wyniósł 246 tys. zł, przy 2 mln zł przychodów.
Szybki rozwój zapewniają im m.in. nowości. W tym roku wprowadzili np. swoje pierwsze ciemne piwo Femme Fatale. Pojawiły się także Zakopiańczyk, sprzedawany w Zakopanem i okolicach, oraz Piwniczańskie, specjalnie na rynek Piwnicznej-Zdroju. To trunki skierowane do turystów i lokalnych patriotów.
Z miłości do piwa
Nowości będzie więcej. – Planujemy wypuszczenie na rynek piwa górnej fermentacji, na które w ostatnim czasie zapanowała moda – zapowiada Andrej Chovanec.
Pilsweizer będzie także zwiększać skalę dystrybucji. – Nasz plan zakłada stałe rozszerzanie sprzedaży i posiadanie kontrahenta w każdym województwie – zdradza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta