Sprzedaż premiowa dotyczy także świadczenia usług
Pojęcie sprzedaży premiowej nieuregulowane w ustawie podatkowej odnosi się także do sprzedaży usługi. Jeśli bank, który oferuje klientom usługi finansowe, wypłaca im nagrody o wartości nieprzekraczającej 760 zł, to kwoty te są zwolnione z PIT.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 17 lipca 2015 r. (II FSK 1452/13, II FSK 1453/13, II FSK 1526/13).
Bank organizuje akcję promocyjną sprzedaży kart kredytowych, rachunków bankowych, kredytów oraz lokat terminowych. Z tytułu zakupu każdej usługi klientowi przysługiwało prawo do uzyskania jednej nagrody premiowej, której wartość jest niższa niż 760 zł.
We wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej bank zapytał, czy za jednorazową wartość nagrody, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, należy uznać wartość nagrody otrzymanej przez klienta w związku z zakupem pojedynczej usługi czy sumę nagród.
Zdaniem banku za jednorazową wartość należy uznać wartość nagrody otrzymanej przez klienta w związku z zakupem pojedynczej usługi, co wynika z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Przepis ten nakazuje odnoszenie kwoty 760 zł do jednorazowej wartości nagród, ale nie precyzuje, w jaki sposób należy rozumieć wskazane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta