Możliwości ekspansji polskich firm za granicą
Nasz rynek od dawna jest dla polskich przedsiębiorstw za mały. Jakiej pomocy potrzebuje biznes, by rozwijać się za granicą?
Udział eksportu w naszym PKB w ostatnich latach systematycznie rośnie. Trend ten ma się utrzymać w przyszłości. Co ważne, za zagraniczną sprzedażą coraz częściej podążają inwestycje polskich spółek. W jaki sposób rząd może wspierać międzynarodową ekspansję naszych firm? Czy w ogóle powinien to robić?
W panelu „Możliwości ekspansji i rozwoju polskich firm za granicą", połączonym z prezentacją 5. rankingu polskich firm za granicą, wezmą udział: Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki; Katarzyna Kacperczyk, podsekretarz stanu w MSZ; Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK; Adam Purwin, prezes PKP Cargo; Herbert Wirth, prezes KGHM; Krzysztof Domarecki, przewodniczący Rady Nadzorczej Seleny. —d.e.