Drogi lepsze, ale wypadków dużo
Mimo poprawy jakości dróg i sporych nakładów inwestycyjnych region wciąż jest liderem śmiertelnych statystyk.
W ciągu ostatnich ośmiu lat liczba ofiar śmiertelnych na drogach województwa mazowieckiego zmniejszyła się o blisko połowę (z 959 osób w 2007 r. do 518 w ubiegłym). Region nadal ma najwyższy wskaźnik zabitych w wypadkach na drodze. W ponad 34 tys. wypadków, jakie zdarzyły się w 2014 r., zginęły 3202 osoby. Najwięcej właśnie w województwie mazowieckim. Choć doszło tam do takiej samej liczby wypadków jak na Śląsku – ponad 4,3 tys. – to na Śląsku zginęło 249 osób, niemal o połowę mniej niż w Mazowieckiem.
Drogi tranzytowe
Te różnice akurat nie zaskakują ekspertów. Według dr. Kazimierza Jamroza z Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej, który od lat bada przyczyny wypadków, dochodzi do nich nie tylko z powodu innej kultury jazdy kierowców z Warszawy i Śląska. – Istotny jest również fakt, że Mazowieckie ma drogi tranzytowe – podkreśla.
W tym roku w województwie mazowieckim (dane Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu - a więc bez Komendy Stołecznej Policji - za 10 miesięcy - (granice garnizonu nie pokrywają się dokładnie z granicami województwa) w 1803 wypadkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta