Warto zawalczyć o wizerunek firmy dbającej o rozwój
W czasach, gdy to pracodawcy muszą zabiegać o kandydatów do pracy, możliwości rozwoju zawodowego mogą być ich kartą przetargową, zwłaszcza w rywalizacji o talenty.
Anita Błaszczak
O znaczeniu inwestycji w rozwój pracowników, o wpływie tych inwestycji na budowę dobrego wizerunku pracodawców dyskutowali praktycy i eksperci uczestniczący w debacie otwierającej II Forum HR, drugą z konferencji „Rzeczpospolitej", które mają być platformą wymiany opinii i doświadczeń przedstawicieli branży HR oraz pracodawców. Choć w wielu badaniach Polacy jako główny argument skłaniający ich do zmiany pracy wskazują zwykle wyższe zarobki, to – jak przypominał Artur Skiba, prezes firmy rekrutacyjnej Antal – pieniądze to nie wszystko, szczególnie w przypadku specjalistów i menedżerów. Dla nich bardzo ważne a niekiedy ważniejsze niż wysokość wynagrodzenia są możliwości rozwoju.
Widać to w niedawnym raporcie Antala dotyczącym aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy, w którym 95 proc. badanych na pytanie o powody ostatniej zmiany pracy wskazało na chęć zdobycia nowych kompetencji i możliwość udziału w nowych projektach.
Obiecująca oferta
– Widzimy to na co dzień w rozmowach rekrutacyjnych. Im wyższy poziom pracownika, tym ważniejsze stają się inne aspekty niż finanse – liczy się możliwość rozwoju, prestiż firmy – mówił Artur Skiba. Zaznaczał jednocześnie, że pracodawcy kusząc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta