Dobra marka pracodawcy zyskuje na wartości
Employer branding, czyli budowanie mocnego wizerunku na rynku pracy, to obecnie jedno z głównych wyzwań firm, nawet tych, które mają silne biznesowe brandy.
Anita Błaszczak
Jak umiejętnie budować dobry wizerunek firmy jako pracodawcy i jakich pułapek w tym procesie trzeba unikać – zastanawiali się uczestnicy panelu „Employer branding – od działania do komunikacji" zorganizowanego w ramach II Forum HR „Rzeczpospolitej". – Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba budować employer branding. Trzeba jeszcze robić to we właściwy sposób, co jest trudnym zadaniem, gdyż EB łączy elementy marketingu, rekrutacji i HR – zwracała uwagę Anna Piotrowska-Banasiak, dyrektor ds. rozwoju w firmie rekrutacyjnej Antal, która świadczy też usługi z doradztwa HR i employer brandingu (w skrócie EB).
Jak przypominała, budowa wizerunku firmy rozpoczyna się dużo wcześniej, zanim rozpocznie ona poszukiwanie kandydatów do pracy. I nie wystarczą tu narzędzia marketingu rekrutacyjnego, w tym umiejętne zaprezentowanie się w ofertach zatrudnienia czy na targach pracy.
EB w każdym obszarze
Michał Szot, dyrektor programowy firmy Studio Wiedzy i ekspert ds. employer brandingu, zaznaczał, że wielu pracodawców myśli o EB głównie w kontekście marketingu rekrutacyjnego, podczas gdy jest to wierzchołek góry lodowej. Budowę marki pracodawcy trzeba zacząć od zbadania opinii o firmie – zarówno na zewnątrz (zwłaszcza w internecie), jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta