Oznaczenie musi się różnić od innych
PRZEDSIĘBIORCY | Zdolność odróżniająca znaku towarowego (tzw. dystynktywność) to jedna z przesłanek uzyskania prawa ochronnego.
Znakiem towarowym może być każde przedstawialne oznaczenie, jeżeli nadaje się do odróżniania towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Zdolność odróżniająca ma zasadniczy wpływ na rozpoznawalność znaku towarowego oraz stanowi elementarną przesłankę udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy przez urząd dokonujący rejestracji. Nie wszystkie znaki mają pierwotną zdolność odróżniającą. Niektóre z nich nabywają ją dopiero w trakcie długotrwałego używania w obrocie gospodarczym.
Znak towarowy ma za zadanie służyć odróżnianiu w obrocie towarów lub usług konkretnego przedsiębiorstwa od towarów lub usług pochodzących z innych przedsiębiorstw. Dostatecznych znamion odróżniających nie posiadają takie oznaczenia, które nie pozwalają zindywidualizować towaru, jako pochodzącego z określonego źródła. Przy ocenie zdolności odróżniającej należy brać pod uwagę charakterystyczną postać samego oznaczenia, bo to właśnie owa postać zapewni nabywcy trafność wyboru ze względu na pochodzenie towaru.
Zdolność odróżniająca znaku towarowego powinna mieć co do zasady charakter pierwotny, co oznacza, iż z cech strukturalnych znaku towarowego powinno wynikać, że jest on w stanie w zwykłych warunkach obrotu służyć jako oznaczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta