Rodzinne firmy w ręce dzieci
przedsiębiorczość | Zdecydowana większość, bo ponad trzech na czterech właścicieli małych i średnich firm, widzi potomków w roli następców. Najczęściej chcą w ten sposób ułatwić im start w biznesie.
Anita Błaszczak
Jedynie 17 proc. przedsiębiorców twierdzi, że nie chce, by dzieci przejęły rodzinny biznes. I to głównie dlatego, że wolą, by młode pokolenie samo podjęło decyzję – wynika z badania „Przedsiębiorca a sukcesja" przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Rzetelnej Firmy, do którego dotarła „Rzeczpospolita".
Ankieta objęła 380 właścicieli firm z sektora MSP, z których zdecydowana większość wolałaby pozostawić własność i władzę w firmie w rodzinie, przekazując ją dzieciom.
– To świadczy o tym, że polscy przedsiębiorcy dobrze oceniają swoje biznesy i wierzą w ich przyszłość. Własnym dzieciom życzy się przecież najlepiej – komentuje Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz i Komunikacji w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta