Szyby i lustra w budynkach nie będą już takie same
Nowe technologie wyświetlania treści multimedialnych w biurze, hotelu i sklepie.
michał duszczyk
Rozwiązania z zakresu smart office (inteligentne biuro) coraz częściej znajdują zastosowanie w praktyce. Ten rynek rozwija się niezwykle dynamicznie. Eksperci firmy analitycznej Mordor Intelligence szacują, że do 2020 r. wzrost będzie sięgać średnio ponad 11 proc. rocznie. W zeszłym roku rynek smart office wyceniano na 29,64 mld dol. Według prognoz za sześć lat będzie to już poziom 55,36 mld dol. Ten innowacyjny sektor napędzają m.in. polskie firmy. Produkty spółek Drutex, Abyss Glass, czy MirroCool można nazwać wręcz rewolucyjnymi. Sprawiają one bowiem, że technologie, które do tej pory bardziej kojarzyły się z filmami science fiction, staną się realne i wkrótce na stałe zagoszczą w budynkach. Ich wdrożeniami interesują się deweloperzy, sieci hoteli, centra handlowe, mniejsze sklepy, punkty usługowe i zarządzający biurowcami.
Okno do pracy
Drutex, producent okien i drzwi z Bytowa, pokusił się o produkt na miarę przyszłości. Firma pokazała właśnie interaktywne okno pozwalające na prezentację treści multimedialnych. Bogdan Gierszewski, dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta