Mało e-handlu w gospodarce
Szybko rosnący sektor generuje tylko 1,9 proc. PKB, a wskaźnik ten zwiększa się powoli.
piotr mazurkiewicz
Choć rodzimy e-handel rośnie co roku o kilkanaście procent, co jest jedną z wyższych dynamik w Europie, to jego rola w gospodarce jest dużo mniejsza niż w większości państw. Oczywiście, część, jak Bułgaria, Rumunia czy Słowacja, znalazła się w raporcie eCommerce Europe za nami, jednak to marne pocieszenie. To znacznie mniejsze rynki, na których również stacjonarny handel odbywa się na mniejszą skalę.
Słabe zakupy
W Polsce udział handlu w PKB to ponad 20 proc., więc ten internetowy powinien mocniej zaznaczyć swoją obecność. – Polska, podobnie jak inne kraje naszego regionu, wciąż odrabia zapóźnienia w stosunku do państw zachodnich – mówi Mirosław...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta